Más városokban kicsit másként állnak a dologhoz. Pár nappal később jött a hír, hogy
"London polgármestere, Ken Livingston bejelentette, hogy október 27-étől* nyolc fontról huszonöt fontra (8.500 forint) emelik fel a város egy részén már öt éve bevezetett zsúfoltsági díjat a nagyteljesítményű gépkocsikra vonatkozóan."
Magyarul a négykerékmeghajtású luxusterepjárókat és a három literesnél nagyobb motorkapacitású autókat illetné ilyen megkülönböztetett figyelemmel. Az alacsony szén-monoxid-kibocsátású járműveket, például az elektromos autókat ugyanakkor díjmenetesen engednék be. A zsúfoltsági zónát öt font összegű díjjal 2003 februárjában vezette be - sokan meg akarták lincselni, mások kiálltak mellette, ahogyan ez lenni szokott ilyen ügyekben -, de miután nagyobb volt a támogatók, mint az ellenzők tábora (gyak. győzött a józan ész), vagy csak kitartó volt, később nyolc fontra emelte a behajtási díjat. Aztán volt mersze alaposan kibővíteni az eredeti zónát. Mondjuk azóta csak naponta 70 ezer autóval csökkent a belváros forgalma, tehát végül még sem a józan ész ül tort, de ez is több, mint a semmi. Jóval több. Azt sem szabad elfelejteni, hogy Livingston nem a saját (pártja, csókosa, stb) zsebére dolgozik és még csak nem is az illegálisan működő parkolótársaságokkal risztel, hanem kötöttpályás közlekedésre, biciklis infrastruktúrára, meg efféle hülyeségekre költi az így befolyó pénzt.
A mostani döntését máris támadják az érintett cégek (itt pl. a Porsche), arra hivatkozva, hogy ez "még a gazdagokat is elgondolkodtathatja, ne vegyenek-e kisebb kocsit".
Azért ez szép öngól volt a Porsche részéről, szerintem Livingston a markába röhög most, hogy ilyen nyíltan bevallották: a bömös autó KIZÁRÓLAG státusz-szimbólum, semmi más. A nagyon gazdagok, mi? A szívem szakad értük. Arról nem szól a fáma, hogy próbálkoztak-e már rendszámcserével.
* később február 27-t írnak. Talán csak elnézték, hogy II vagy 11.